Márton Mónika
Néhány napja megkérdezték tőlem, hogy coachként ki a kedvenc ügyfelem. Zsigerből jött a válasz: Minden ügyfél más és más, és mindig az aktuális a kedvencem.
Kérdezőm elégedett volt a válasszal, mert nem faggatott tovább, de mint ahogy egy coaching ülés sem ér véget másfél óra után, hanem az ott elhangzottak sokszor később kezdenek el dolgozni az ügyfelekben, így történt ez velem is.
Debrecenből hazafelé elkezdtem gondolkodni, ki is az én kedvenc ügyfelem. Két és fél óra út állt előttem, de Budapest határában meglett a válasz: az átalakító ember. Nem, nem, ez nem egy új foglalkozás, ez egy olyan fogalom, amit először egy könyvben, majd az erre épülő tréningen hallottam. A könyv Stephen R. Covey : A kiemelkedően sikeres emberek 7 szokása. A szerző azokat az embereket nevezi átalakító embernek, akik képesek megszüntetni a káros, tanult magatartásformákat és azokat proaktív módon, hatékony magatartásformákkal helyettesítik.
Ők nem egy iparág, szakma, de még csak nem is egy bizonyos vezetői szint képviselői, ők azok a vezetők, kulcsemberek, munkatársak, anyák, apák, gyerekek, akik kellően bátrak, elhivatottak, és felelősek ahhoz, hogy változtassanak. Képesek arra, hogy a régi, hibás működéseket újakra cseréljék, és megállítsák a negatív tendenciákat elsősorban azzal, hogy önnönmagukat változtatják meg először, mintául szolgálva szervezetük, szervezeti egységük, családjuk, és környezetük számára.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.