Sämling Coaching

Ez egy coaching blog. Coachok kalandozásai, élményei, dilemmái, gondolatai a coaching, a szervezetfejlesztés, a tréning világából, hol objektív, hol szubjektív, de mindenképp kozmopolita lencséiken keresztül…

Ajánlott linkek

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2011.07.19. 14:20 Coaching_Admin

EGY COACH DILEMMÁI... - Az „észosztás”bűne…

 

Dr. Szilágyi Judit 

Executive coaching során a vezetők sokszor dilemmák megbeszéléséhez, felvetéséhez, megoldásához keresik az üzleti edzők támogatását. Kihez forduljon azonban egy coach? Mert valljuk be, dilemmáink nekünk is vannak….

Mint oly sokszor, már megint kiderült, hogy a coach is esendő ember. Ezúttal sem más, mint én vétkeztem. Ha nem is a tízparancsolat megsértése, de a tanácsadás, az „észosztás” bűnébe estem. Így ezen poszt alcíme akár „egy coach vallomása” is lehetne.

Nem is olyan régen teljesen privát résztvevője voltam egy érdekes tréningnek (akasztják a hóhért), ahol lehetőségem volt új emberekkel megismerkedni. Ahogy ez már lenni szokott, sok ismeretlen ember egy jó tréning varázsa (értsd: csoportdinamikája) által gyorsan nagyon bizalmas viszonyba is kerülhet egymással. A képzés alatt olyan dolgokat is megosztottunk egymással, melyeket a hozzánk közel állóknak is nehezen vallunk be… Így esett, hogy az egyik lány, sokszor és hosszasan ecsetelte magánéleti nehézségeit. Az ügy számomra triviálisnak, egyszerűen megoldhatónak tűnt, melyet szép, kerek, tanácsadó, szinte már utasító mondatok formájában, számos alkalommal nagy lelkesedéssel meg is fogalmaztam. Elmagyaráztam jobbról, balról, alulról, felülről és közben értetlenül figyeltem, hogy áldozatom miért bólogat minden meggyőződés nélkül, majd ismétli el újra és újra ugyanazt a nehézséget. Mígnem az esti sörözés közben egy pillanatra ránéztem a helyzetre kívülről is (tudom, vicces, hogy van, akit a sör „józanít ki”…) és szép komótosan feltettem három kérdést… Jött néhány válasz, majd egy megkomolyodott tekintet… Az este folyamán „brief coaching partnerem” még többször megkereste a tekintetem, és mindig csak annyit mondott: „a fenébe, ezt nem gondoltam volna…”

Amikor a napokban egy tréningrésztvevő – a történelemben nem először – azt a kérdést szegezte nekem, hogy „Na jó, jó Judit, de hogyan lehet valójában leszokni arról, hogy állandóan tanácsokat osszunk a beosztottaknak?” – a raktáron lévő válaszaim iszonyatos sokasága helyett, csak annyit mondtam: ”Lásd be, hogy úgyse hat! Elpazarolt energia és erőfeszítés….!”
Sajnos ezt mindig újra és újra meg kell tanulni…. Még nekem is!

(a szerző a Samling Solution business coacha, valamint a FranklinCovey senior trénere és szervezetfejlesztési tanácsadója)

 

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: vezetés egy coach dilemmái


A bejegyzés trackback címe:

https://samlingsolution.blog.hu/api/trackback/id/tr513080203

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: mobile vikings doładowanie 2018.01.29. 12:57:11

Bicikli bolt - A kerékpár defektről - Bicikli bolt

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása