Sämling Coaching

Ez egy coaching blog. Coachok kalandozásai, élményei, dilemmái, gondolatai a coaching, a szervezetfejlesztés, a tréning világából, hol objektív, hol szubjektív, de mindenképp kozmopolita lencséiken keresztül…

Ajánlott linkek

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2011.09.21. 10:22 Coaching_Admin

EGY COACH DILEMMÁI…. - Az aranytojást tojó tyúk….

Dr. Szilágyi Judit

Executive coaching során a vezetők sokszor dilemmák megbeszéléséhez, felvetéséhez, megoldásához keresik az üzleti edzők támogatását. Kihez forduljon azonban egy coach? Mert valljuk be, dilemmáink nekünk is vannak….

Kicsit eltűntem. Na jó, pontosítok. Hosszú időre tűntem el. Hogy miért? Egyszerű: Pihentem. Töltődtem. Éleztem a fűrészt – ahogy az amerikaiak mondják. Relaxáltam. Lazultam. Élményeket gyűjtöttem. Adtam és kaptam. Felkészültem. Erősödtem…

Ügyfeleim többségével ellentétben én nem csak nagyon kedvelem, de értem is Ezopusz híres meséjét az aranytojást tojó tyúkról. Mindenki emlékszik? Judit féle szabad mesélésben így hangzik: Volt egyszer hol nem volt egy nagyon-nagyon szegény ember, aki egy istenháta mögötti falucskában éldegélt kicsiny családjával. Egy derűs nap reggelén hősünk egy fényesen csillogó aranytojást talált egyetlen ványadt kis tyúkocskája mellett. Nagyon megörült az öreg, vitte is azonnal a helyi aranyműveshez, hogy ellenőrizze vajon igazi-e. Az volt! A következő nap reggelén megint egy gyönyörű aranytojás várta a parasztot megilletődötten pislogó tyúkocskája mellett. Az esemény újra és újra megismétlődött. A parasztból gyorsan gazdag, kapzsi ember vált, aki egyre többet gondolkodott azon, vajon mi lehet a trükkje tyúkocskájának. Igazából nagyon unta, hogy minden nap csak egy tojáshoz juthat hozzá, sokkal többet akart és minél gyorsabban. Egy reggel aztán elvesztette a türelmét és kettévágta a tyúkot, izgatottan belenyúlva a bendőjébe, ahol azonban nem talált az égvilágon semmit…

Sokszor használjuk ezt az egyszerű kis történetet annak szemléltetésére, hogy mit jelent a hosszú távú eredményesség a pillanatnyi sikerrel szemben. Nem lehet, nem szabad csak az aranytojások megszerzésére koncentrálni. A hosszú távú eredményességhez, vagy „fellengzősen”, a boldogsághoz muszáj életben tartani a tyúkunkat. Szeretni, simogatni, kényeztetni, ápolni kell, mert ha nyúzzuk, fojtogatjuk, rugdaljuk, húzkodjuk a tollát, vagy éppen el is vágjuk a nyakát, akkor igencsak kétséges, hogy képes lesz-e az aranytojások előteremtésére… Tyúk alatt persze sokfajta termelőképességet lehet érteni, de a legfontosabb tyúk – akármilyen furcsán hangzik is – mi magunk vagyunk…

A pihenés, a feltöltődés lényünk négy dimenziójának (fizikai, szellemi, lelki, társas) megújítása nem úri huncutság, hobby, luxus, hanem kötelesség. Önmagunkkal és a környezetünkkel szemben! Ezt szerencsére az az ügyfelem is megértetette, aki vállalásként másfél hét szabira ment…. Én egy kicsit hosszabbra, de hát a hitelességem az egyik legfontosabb munkaeszközöm.  (Velem igazi öröm a coaching folyamat, nem?)

(a szerző a Samling Solution business coacha, valamint a FranklinCovey senior trénere és szervezetfejlesztési tanácsadója)

Szólj hozzá!

Címkék: vezetés egy coach dilemmái


A bejegyzés trackback címe:

https://samlingsolution.blog.hu/api/trackback/id/tr463242846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása