Sämling Coaching

Ez egy coaching blog. Coachok kalandozásai, élményei, dilemmái, gondolatai a coaching, a szervezetfejlesztés, a tréning világából, hol objektív, hol szubjektív, de mindenképp kozmopolita lencséiken keresztül…

Ajánlott linkek

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2011.06.29. 15:38 Coaching_Admin

Elárulok egy titkot...

Márton Mónika

Ősztől újra iskolás leszek.
Ez azért titkos, mert itthon még nem vallottam be. Két napja vizsgáztam le egy coach suliban, és a vizsgára készülés minden 10. percében hangosan elmondtam, hogy a családom jól hallja: „Ne engedjétek, hogy az elkövetkezendő két, … nem, nem…öt, évben iskolába járjak, minden körülmények között akadályozzátok meg!”


Majd elmentem egy bemutató napra, ami a tranzakcióanalízis lehetőségeinek bemutatására vállalkozott, egy neves nemzetközi előadó, Sari von Poelje előadásában.  Tanultam TA-t, de gondoltam megnézem, mit kezdenek vele a nagyok.
Beszippantott, nincs menekvés, ezt én is akarom tudni!
A legnagyobb izgalmat, kalandot, és flow élményt a „Hős útja” adta nekem.
 

De kezdjük az elején:

J. Campbell, 1904. március 26-án látta meg a napvilágot a New York-i White Plainsben, középosztálybeli, római katolikus családban. Kalandos életének egy részét különböző kultúrák megismerésével, tanulmányozásával töltötte. Meséltette az embereket, legendákat, mondákat hallgatott tőlük, majd elvonult a nagyvilágtól, és összegezte a tapasztalatait. Rájött arra, hogy minden ember, függetlenül kortól, nemtől, kultúrától, civilizációtól, ugyan azt az utat járja be egy egy történeten belül, és az egész életét átívelően is. Erről „Az ezer arcú hős” című könyvében ír.

Azt mondja, hogy van 12 lépés, amit végig járunk, életünk történései során. Aktuálisan rengeteg történet fut párhuzamosan, mindegyikben másik állomáson vagyunk.
Az első ( most csak erről írok, folyt köv.) : a PROLÓGUS.
Minden ember személyes életében a prológus az az időszak, amikor még nem született meg, de a mentális alkotás már megtörtént vele kapcsolatban. Elképzeltek minket a szüleink, remények, vágyak fűződtek hozzánk, vagy ennek éppen az ellenkezője, nem terveztek, nem akartak. Ez a mi életünk prológusa.

Mint a személyeknek, úgy a cégeknek is van prológusuk: valamikor, amikor a cég még nem is létezett, az alapítónak kipattant a fejéből egy ötlet, amiből vállalat lett. Hogyan segíti, vagy akadályozza a vállalat életét a prológus ? – nagy kérdés. Egyes vállalatok életébe talán a legnagyobb!


És természetesen a  filmeknek is van prológusuk: „ Valamikor, egy messzi - messzi galaxisban… „ – itt általában még a pattogatott kukoricával vagyunk elfoglalva, pedig a prológusban értékes információk vannak, úgy a filmben, mint a cég és az egyén életében.
Apropó Csillagok háborúja! Lucas, ismerve a hős útjának 12 lépését, ennek a dramaturgiájára készítette el zseniális trilógiáját.
 

És hogy mit keres ez az írás egy coaching blogon?!
Rájöttem, milyen fontos, figyelni az ügyfél és az én közös történetem prológusára: mi lesz az első szava, gesztusa, arc mimikája, testtartása,mit gondolt erről az egészről, amikor még el sem kezdődött, milyen várakozásai, reményei voltak, és persze mit vált ki belőlem elsőként, mit érzek, mire gondolok vele kapcsolatban?
Hiszen prológus csak egyszer van. Néha csak pár másodperc. És  miközben én mit sem sejtve a papírjaimat rendezem, a történet már elkezdődött…

 

Szólj hozzá!

Címkék: elárulok egy titkot


A bejegyzés trackback címe:

https://samlingsolution.blog.hu/api/trackback/id/tr163024850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása