Sämling Coaching

Ez egy coaching blog. Coachok kalandozásai, élményei, dilemmái, gondolatai a coaching, a szervezetfejlesztés, a tréning világából, hol objektív, hol szubjektív, de mindenképp kozmopolita lencséiken keresztül…

Ajánlott linkek

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2011.05.10. 09:37 Coaching_Admin

EGY COACH DILEMMÁI… - Online coaching?

Dr. Szilágyi Judit

Executive coaching során a vezetők sokszor dilemmák megbeszéléséhez, felvetéséhez, megoldásához keresik az üzleti edzők támogatását. Kihez forduljon azonban egy coach? Mert valljuk be, dilemmáink nekünk is vannak…

Az elmúlt időszakban budapesti coachként néhány vidéki megkeresést is kaptam az ország különböző pontjairól. Ez persze több okból is nagyon jó hír: Elsőször is ugye sikerült kilöködni a nevünket, nevemet a Budapest táblán kívülre! Másodszor azonban, ha nagyon lassan is, de talán változni fog az a -  kutatási adatokkal is igazolt – tény, hogy a coaching műfaja fővárosi, úri huncutság. Sose értettem miért csak Budapesten lennének támogatásra vágyó vezetők.... Ex-esélyegyenlőségi szakemberként mindig is fontosnak éreztem az ország „vízfejű” berendezkedéséből adódó hátrányok csökkentését, most azonban kicsit elakadtam.

Vajon elvállalhatok-e felelősségteljesen több, másfél-két órányi autóútra lévő ügyfelet? Megéri-e a fáradtságot nekem és megéri-e a benzinköltséggel emelt árat nekik az élmény? A nyer-nyer megoldás kidolgozása kapcsán jutott eszembe az online (skype) coaching gondolata. Nagy szerelmese vagyok a skype-nak a magánéletben, hiszen három ország, négy városában élő baráti körömmel az aktív, heti kapcsolatot máshogy nem tudnánk megőrizni. A skype ingyen van, korlátlan ideig használható, többen is beszélhetünk egyszerre és lehetőség van arra, hogy lássam a csöppségek növekedését, vagy anyukájuk szépségét…

Munkában eddig egyetlen alkalommal próbáltam az online-coachingot egy 1200 km-re lévő ügyféllel. Ott működött. Természetesen az első találkozás személyesen történt, hiszen a bizalom kialakításának megkezdéséhez elengedhetetlen a személyes benyomás, hogy élőben lássuk, halljuk egymást.

Lehet, hogy csak paradigmaváltás kell? Hiszen néhány éve még nem gondoltuk volna, hogy a webinarok ennyire teret hódítanak majd és lassan aggódnunk kell, látunk-e még élő tréningrésztvevőt…
Mit gondoltok lehet buktatója az online coachingnak? Vagy, ha más megoldás nincs, érdemes néha ezt a módszert alkalmazni?

(A szerző a Sämling Solution business coacha, valamint a FranklinCovey senior trénere és szervezetfejlesztési tanácsadója.)

2 komment

Címkék: coaching egy coach dilemmái


A bejegyzés trackback címe:

https://samlingsolution.blog.hu/api/trackback/id/tr802892415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MISKY KÁROLY 2011.05.13. 12:28:26

Kedves Judit!

Azt mar latjuk, hogy a blog hozzaszolasok halala a lajkolas (de hulyen hangzik).
Ugy tunik az olvasotabornak kenyelmesebb egyet kattintani a "teccik" gombra, mint hogy par mondatban megeroltesse magat es megtisztelje a szerzot a velemenyevel. (Lehet magam is ezt tettem volna, ha ki nem lepek a facebookrol)

Hajra oldskool, hajra one-on-one coaching, down with az internettel.

(a pentek 13 az oka mindennek)

Szilágyi Judit 2011.05.13. 15:37:27

Kedves Károly,

Egyetértek, természetesen a feltett kérdésre jobb lenne választ kapni, de azért a "lájkolás" is nagyon hasznos, értékes és tiszteletreméltó jele a vélemény nyilvánításnak:-) Így erről sem beszélnék le senkit, és valljuk be nem is lennék túl hiteles, egy online coachinggal kapcsolatos témakörben...

Én is régi vagánynak tartom magam, így mindig elsődleges lesz nálam a személyes coaching munka....ellenben a bejegyzés megírása óta még több érvem lett az online, vagy telefonos coaching mellett.
A távolság és az elérhetőség mellett felmerült, hogy
-néhány ügyfél könnyebben dolgozik a saját komfortzónájában;
-nem kell munkaidőre szorítkozni;
-strukturáltabb lehet a folyamat;
-kevesebb dolog vonja el a figyelmet;
stb.

Egy próba? :-)
süti beállítások módosítása